Η χώρα του ονείρου: Ο ρόλος του Ειδικού Παιδαγωγού

Η χώρα του ονείρου

“Η ψυχή του Χριστιανού πρέπει να είναι λεπτή, να είναι ευαίσθητη, να είναι αισθηματική, να πετάει, όλο να πετάει, να ζει μες στα όνειρα. Να πετάει μες τ’ άπειρο, μες τ’ άστρα, μες τα μεγαλεία του Θεού, μες τη σιωπή. Όποιος θέλει να γίνει Χριστιανός, πρέπει πρώτα να γίνει ποιητής. Γέροντας Πορφύριος

Wednesday, April 23, 2008

Ο ρόλος του Ειδικού Παιδαγωγού

Ο Ειδικός Παιδαγωγός αναπτύσσει συνεργασία, στήριξη και συντονισμό δράσεων με τους συναδέλφους ειδικής και γενικής αγωγής με στόχο την παροχή ενός Αναλυτικού Προγράμματος με όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία ευρύτητας, ισορροπίας και εξατομίκευσης για τα παιδιά.
Ενθαρρύνει την ανταλλαγή ιδεών, σύμπραξη & εξασφάλιση κλίματος συναίνεσης στο πλαίσιο δράσης του μέσα στην διεπιστημονική ομάδα, με στόχο το συμφέρον των παιδιών και των οικογενειών τους.
Συνεργάζεται διεπιστημονικά στη διαμόρφωση Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος.
Προάγει μεθόδους που ανταποκρίνονται σε κάθε παιδί τόσο στο πλαίσιο της εξατομικευμένης παρέμβασης όσο και στο πλαίσιο ομάδας συνομηλίκων με στόχο την σχολική και κοινωνική του ένταξη.
Βρίσκει στο ιστορικό του παιδιού τις δυνατότητές του παιδιού και χτίζει παρέμβαση στις ικανότητες του κι όχι στις αδυναμίες του.
Κάνει διάγνωση μέσα από παρέμβαση στο χώρο του παιδιού, σε οικείο περιβάλλον.
Βάζει στόχους σε επίπεδο γνώσεων, ικανοτήτων, στάσεων.
Εκμεταλλεύεται ό,τι υπολείμματα έχει το παιδί.
Βρίσκει τεχνικές που κάνουν το μάθημα πιο ξεκούραστο.
Δε βοηθάει τα παιδιά από οίκτο αλλά τα αποδέχεται.
Σέβεται το μαθητή και τα ενδιαφέροντά του.
Ανιχνεύει στρατηγικές που δεν έχουν εφαρμοστεί σωστά.
Ψάχνει και βρίσκει τρόπους που τραβάνε τα παιδιά.
Δημιουργεί κατάλληλο περιβάλλον κατανόησης για το παιδί.
Αφήνει το μαθητή να έχει επιλογές, να παίρνει πρωτοβουλίες και να οδηγεί τη μαθησιακή διαδικασία.
Έχει ευθύνη και αίσθημα ασφάλειας γι’ αυτά που κάνει.
Με ευελιξία παρουσιάζει αυτά που προγραμμάτισε για να πετύχει τους στόχους του.
Βάζει όρια την κατάλληλη στιγμή.
Δίνει προσδοκία στο παιδί και τη δυνατότητα να καταλάβει πού θα χρησιμοποιήσει τη δεξιότητα γιατί όταν το παιδί προσδοκά να μάθει κάτι χρήσιμο, είναι πιο χαλαρό.
Έχει υπομονή, χαλαρότητα, χιούμορ, φαντασία.
Δείχνει εμπιστοσύνη στο μαθητή.
Μπαίνει στον κόσμο του παιδιού για να καταλάβει την προοπτική του.
Δίνει χρόνο για την κατάκτηση της ασφάλειας.
Δημιουργεί επικοινωνιακό περιβάλλον.
Ενημερώνει, συνεργάζεται με τους γονείς και είναι ευέλικτος μαζί τους.

23/4/08

elenitheof

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home


Κέρσορες © "Copy/Paste"