Η χώρα του ονείρου: Προσευχή για απαλλαγή από την κατάθλιψη

Η χώρα του ονείρου

“Η ψυχή του Χριστιανού πρέπει να είναι λεπτή, να είναι ευαίσθητη, να είναι αισθηματική, να πετάει, όλο να πετάει, να ζει μες στα όνειρα. Να πετάει μες τ’ άπειρο, μες τ’ άστρα, μες τα μεγαλεία του Θεού, μες τη σιωπή. Όποιος θέλει να γίνει Χριστιανός, πρέπει πρώτα να γίνει ποιητής. Γέροντας Πορφύριος

Wednesday, August 03, 2011

Προσευχή για απαλλαγή από την κατάθλιψη



Mια προσευχή που τη βρήκα στο προσευχητάριο Ειδικών Περιστάσεων του Οσίου Αρσενίου αλλά την έγραψα απλοποιημένη με τη βοήθεια από το ψαλτήρι και την Καινή Διαθήκη με μετάφραση του Τρεμπέλα  για να είναι πιο κατανοητή η προσευχή.

4ος ψαλμός του Δαυίδ


Όσες φορές σε επικαλέσθηκα, άκουσες την προσευχή μου, Θεέ που προστατεύεις το δίκαιο μου και μου το αποδίδεις. Όταν βρέθηκα σε θλίψη, με παρηγόρησες. Σπλαγχίσου με και τώρα και κάνε δεκτή την προσευχή μου.

Άνθρωποι που με εχθρεύεστε και με συκοφαντείτε, έως πότε θα έχετε σκληρή και προσκολλημένη στα γήινα την καρδιά σας; Γιατί αγαπάτε να διαδίδετε σε βάρος μου μάταιες κατηγορίες και ζητάτε με συκοφαντίες και ψέματα να με καταστρέψετε;

Μάθετε ότι ο Κύριος έκανε θαυμαστόν τον ευσεβή που είναι αφοσιωμένος σε αυτόν. Ο Κύριος θα ακούσει την προσευχή μου, όταν φωνάζω σε αυτόν.

Ας οργίζεστε, προσέχετε όμως να μην αμαρτάνετε και κατά του Θεού. Τα πονηρά σχέδια και τους αμαρτωλούς λογισμούς να τα εξετάζετε τη νύχτα και με μετάνοια και κατάνυξη να συγκρατιέστε από το να τα πραγματοποιήσετε.

Προσφέρετε ως θυσία δικαιοσύνη και αγαθότητα και στηρίξετε όλη την ελπίδα σας στον Κύριο.

Πολλοί επειδή έχασαν την ελπίδα λένε:"Ποιος θα μας δώσει τα υλικά αγαθά;" Σε μας όμως Κύριε που ελπίζουμε σε σένα έλαμψε σε όλους η πρόνοια σου για μας.

Γέμισες την καρδιά μου με ευφροσύνη την οποία δε νιώθουν οι αντίπαλοί μου παρόλο που είναι γεμάτοι με σιτάρι, κρασί και λάδι.

Με την ελπίδα μου σε σένα θα κοιμηθώ με ειρήνη και θα χορτάσω ύπνο διότι συ Κύριε αν και είμαι μόνος μου παρέχεις προστασία υπό τη στέγη της οποίας κατοικώ γεμάτος ελπίδα.


13ος ψαλμός του Δαυίδ

Ο σκοτισμένος από την αμαρτία και σε αφροσύνη άνθρωπος είπε: "Δεν υπάρχει Θεός." Αυτός και οι όμοιοί του διεφθάρησαν και με την αμαρτωλή διαγωγή τους έγιναν βδελυκτοί από το Θεό. Τόσο πολύ διαδόθηκε το κακό ώστε δεν υπάρχει ούτε ένας που να πράττει το αγαθό.

Ο Κύριος κοίταξε σε όλους τους ανθρώπους αν υπάρχει κάποιος με σύνεση που να γνωρίζει το Θεό ή να ποθεί και να τον επικαλείται προσπαθώντας με ενάρετες πράξεις να αρέσει στο Θεό.

Όλοι απομακρύνθηκαν από την ευθεία οδό και κατάντησαν σε εξαχρείωση και διαφθορά. Δεν υπάρχει ούτε ένας που να πράττει το αγαθό. Ο λάρυγγάς τους σαν ανοιχτός τάφος που αναδίδει δυσωδία μόνο λόγους βλασφημίας και ακολασίας βγάζει. Με τις συκοφαντικές και ψευδολόγους γλώσσες τους πλάττουν ψεύδη δόλια και φαρμακερές επινοήσεις. Δηλητήριο φαρμακερών ασπίδων υπάρχει κάτω από τα χείλη τους. Το στόμα τους είναι γεμάτο από κατάρα και βλασφημία κατά του Θεού και από δολιότητα και πικρία κατά των ανθρώπων. Τα πόδια τους είναι ακούραστα και τρέχουν γρήγορα για να χύσουν αίμα. Στους δρόμους τους σπέρνουν συντρίμματα, καταπιέσεις και αθλιότητες. Ειρηνική ζωή δε γνώρισαν ούτε για τον εαυτό τους ούτε για τους άλλους. Δεν υπάρχει φόβος Θεού στα μάτια της ψυχής τους.

Δε θα βάλουν ποτέ μυαλό όλοι εκείνοι που εργάζονται την ανομίαν; Αυτοί που κατατρώγουν τον λαόν μου με τόση ευχαρίστηση σα να τρώνε συνηθισμένο άρτο, δεν επικαλέσθησαν ποτέ τον Κύριο.

Γι' αυτό κυριευμένοι από δεισιδαιμονίες καταφοβήθηκαν εκεί όπου δεν υπήρχε τίποτε το φοβερό. Και πώς να μη τρομάξουν αφού ο Θεός δεν ήταν μαζί τους. Διότι μόνο στους δικαίους παραμένει ο Κύριος αφήνοντας απροστάτευτους αυτούς που τον αρνούνται.

Εξευτελίζετε τα φρονήματα του φτωχού επειδή ως μόνη ελπίδα του έχει τον Κύριον και μόνο σε αυτόν με πίστη καταφεύγει.

Ποιος θα έρθει από τη Σιών για να δώσει τη σωτηρία στο Ισραήλ. Κανένας άλλος παρά μόνο ο Θεός. Όταν ο Κύριος κατευοδώσει την επιστροφή του λαού του από την αιχμαλωσία θα σκιρτήσουν από αγαλλίαση οι απόγονοι του Ιακώβ και θα γεμίσουν ευφροσύνη οι καρδιές των Ισραηλιτών.


Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον κεφάλαιο 11/27-30

Όλα παρεδόθησαν σε μένα από τον Πατέρα και έλαβα και ως άνθρωπος κάθε εξουσία και δύναμη. Και επειδή έχω ως Λόγος την ίδια ουσία με τον Πατέρα μου και είμαι άπειρος όπως Εκείνος, κανείς άλλος δεν γνωρίζει τελείως τον Υιόν και ποια είναι η φύση και οι βουλές του Υιού παρά μόνο ο Πατέρας. Ούτε τον Πατέρα γνωρίζει κατά βάθος και κατά την ουσίαν άλλος κανείς παρά μόνο ο Υιός, εν μέρει τον γνωρίζει και εκείνος στον οποίο ο Υιός θα θελήσει να τον αποκαλύψει.

Ελάτε σε μένα όλοι όσοι είστε κουρασμένοι και φορτωμένοι από το βάρος της αμαρτίας και των θλίψεων κι εγώ θα σας αναπαύσω.

Πάρετε πάνω σας το ζυγό της υποταγής σε μένα και στη διδασκαλία μου και μάθετε από εμένα ότι είμαι πράος και ταπεινός κατά το φρόνημα και την εσωτερική διάθεση και θα βρείτε ανάπαυση και ειρήνη στις ψυχές σας.

Διότι ο ζυγός της υπακοής προς εμένα και την διδασκαλία μου είναι μαλακός και ωφέλιμος σε αυτόν που τον φέρει. Και το φορτίο των υποχρεώσεων και καθηκόντων που θέτω εγώ στους οποδούς μου είναι ελαφρύ.

elenitheof

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home


Κέρσορες © "Copy/Paste"